...vše o naší malé Liliance

Šťastný je třeba i ten, kdo se při západu slunka těší na zářící hvězdy...
Štěstí je pocit, kdy Tě netíží zlé myšlenky, nedohánějí tě špatné skutky, neřešíš chybnou minulost, ale užíváš si okamžiku, protože ti dává pocit, který tě uklidňuje. Co si pod tímto slovem představíte Vy?

zdenkaporizkova@seznam.cz

 

Nesplněná přání jsou krásná, protože trvají. Je-li přání splněno, hyne.

 

 

 

Anketa

Přemýšlíte o dárcovství kostní dřeně?

Dárci dřeně

24.01.2010 17:00

..chtěla bych zase začít příběhem, příběh-život jedné malé holčičky, kterou jsme potkaly s Liliankou na stacionáři na Homolce...

Malinká, okatá a usměvavá, v té době asi 5ti letá princezna tam byla také na jedné z pravidelných transfůzí..s maminkou jsme se daly do řeči...

bohužel si už nepamatuji jméno...

.. předčasný porod, vrozená anémie, ..a pak závislost na transfůzích krve...začal se hledat dárce pro tuto malou princeznu..v celém registru dárců kostní dřeně se shodoval v tkáňových transplantačních znacích - HLA antigenech jediný člověk...daroval kostní dřeň a po náročných dnech, měsících nastal den D..už už se zdálo, že bude zase dobře..bohužel naneštěstí po nějaké době se nemoc v plném rozsahu vrátila...jediný možný dárce byl tedy po nějaké době požádán znovu o dárcovství, ale již odmítl...

Nezbývá, než tedy čekat, zda se neobjeví v registru někdo podobně shodný, nějaký zázračně se shodující dvojník, který pomůže...

...když mi to maminka vyprávěla, obě jsme měly slzy na krajíčku, přesně jsem věděla, co cítí..obrovskou bezmoc a nejistotu a velkou lásku k malé princezně...

V tu chvíli mi bylo moc úzko, měla jsem chuť -kéž by  to bylo tak jednoduché- říct, že chci zkusit darovat dřeň já..chtěla jsem pomoci...za každou cenu, ikdyž jsme se vůbec neznaly...

Hned druhý den jsem se začala zajímat, jak se dá pomoci, není to zase tak složité, a do měsíce jsem byla zařazena do databáze potencionálních dárců kostní dřeně..ikdyž třeba nebudu moci pomoci naší Liliance, chtěla bych nabídnout pomoc někomu jinému...

Honzík už nesplňuje podmínku věku pro vstup do registru, ale podpořil mě a rozhodně je pro:-)

Moc mě bolelo, když jsem zaslechla názor, že jsem blázen, že to přeci bolí...tahle věta mi zůstala někde hluboko uvnitř, nikdy se nesmířím s tím, že jí dokázala vyslovit Lilianky velmi blízká osoba..to bolí opravdově a napořád...

Děkuji mojí sestřičce Slávce, která se přihlásila do registru automaticky, ikdyž ta šance, že někdy budeme osloveny k dárcovství je malá, ale dáváme tím naději, naději na nový život a to rozhodně za trochu nepohodlí a možná i malé bolesti stojí..nemyslíte?

 

www.kostnidren.cz/registr/

Zde jsou přímo oficiální stránky ČNRDD.

Existuje snad větší dar člověka člověku, než je naděje?